Ingen fattar

Man kan säga namnet på en allvarlig sjukdom t.ex cancer och tycka att det är en hemsk sjukdom, men egenkligen förstår man inte vad det innebär. Det var samma sak med mig förut.. När jag hörde ordet cancer tänkte jag att det var en hemsk sjukdom som många dör av, och det är ju det. Men läs här nu! Nu är inte det inte samma sak, jag kommer aldrig att ha en bra kontakt med cancer. Det kommer ingen! Cancer har förstört mitt liv rent ut sagt och jag hatar cancer. Kan knappt beskriva med ord allt mitt hat jag har till denna sjukdomen. När jag hör ordet cancer gråter jag mest jag känner hur tårarna faller ner från kinderna. Även hur konstigt det låter mår man sämre efter en cancer behandlning. Cancer sätter sig också på psytiskt otroligt mycket. Man mår jätte dåligt man orkar knappt att leva. Cancer har tagit en del av ens liv känns det som. Man förstår inte varför just man själv fick cancer och det kommer man aldrig att förstå.. Ingen förstår hur det känns att bli helt flintis av cellgifterna, ingen fattar hur det känns att ha en dosa inoperad i kroppen, ingen fattar hur det är att ha en nål instucken rakt i bröstet när man får cellgifter, ingen fattar hur det känns att bli svullen av cortison tabletterna, ingen fattar hur det känns att bli fastspänd i en mask varje dag när man får strålbehandlning, ingen fattar hur det känns att man är fången i en sjuk kropp fast man känner sig som en frisk människa, ingen fattar hur det känns att ta över 20 daliga tabletter varje dag, ingen fattar hur det är att ha dåligt imunförsvar och vara försiktig och undvika de flesta människorna för att inte få någon förskylning som kan leda till ens död, ingen fattar hur livrädd man är för att få återfall, ingen fattar hur dåligt man mår... Ja, om man inte har haft cancer kommer man aldrig att förstå hur det känns. Oavsett hur mycket man försöker att förstå sig på.. En sjuk person bär på så mycket sorg och lidande. 
Jag har haft cancer


Kommentarer
Postat av: JeLouNi

Nu fick du mig att gråta ;_;

//JessieJJJ

2012-07-31 @ 02:46:55
URL: http://oneanje.blogg.se/?tmp=519477
Postat av: scenestyle

loveya

2012-07-31 @ 02:47:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0