Min dag, kort och gott!

Hej bloggen! :) Jag uppdaterar aldrig här längre, hehe. :/ I fredags kväll kom jag hem från min andra medecin på 4:e cellgifts behandlning. Det var jätte jobbigt i början, för de var tvunga att sätta 3 olika nålar för att de inte fick retur i blodet. :( Allstå tre olika sjukhusteröskor! Egenkligen sa de att den första nålen satte rätt, men de fick ej någon retur. Och det måste vara 100 % säkra på att nålen sitter rätt och få blodretur, aja! Det gick änndå bra. :) "Oh nu måste du få många stick presenter för att du var så duktigt!" HAHA sade en sjukhusteröska efter alla dessa 3 nålar! ^^ Fick 2 stycken bio biljetter (Fått 4:a tidigare, först såg jag The Pirates Of The Caribien med Emelie, jätteroligt! Sedan har jag även en bio biljett kvar!) Efter alla dessa nålarna blev det dropp i 4 timmar sedan cellgifter i en och en halv timme! Sedan blev det dropp i 24 timmar, sedan var det hemfärd som gällde! :) Doktorn sade att hon inte kan svara helt och hållet på om jag så få fler cellgifter, tror ej det iallafall! På lördagen stack jag ner till stan med mamma och brosan vi såg på den sista Harry Potter filmen, den var as bra! :D Hade 3 bio biljetter (2 tidigare och 2 som jag fick på sjukhuset i torsdags) och har även kvar 1 bio biljett, hehe! :P Sen idag träffade jag Anna! :) Hon kom hem från från semestern. På morgonen gick brosan, jag och mamma ner till busshållplatsen. Vi väntade på bussen i 7 minuter, men det var ingen trafik! :( Dröjde väldigt länge tills den andra bussen skulle komma, så vi gick tilll sjukhuset. Det gick bra, skönt och röra på sig lite. Vid sjukhuset mötte vi pappa. Sedan väntade jag och mamma på att Anna skulle hämta mig. Efter några minuter kom Anna och hämtade mig. Vi åkte in till Centrum och handlade lite mellis. Hon sa att jag skulle prova Keso med torkade frukter. Men jag är inte speciellt förtjust i frysta frukter, så jag åt en smarig fralla som innehöll skinka, smör, sallad och ost istället. Vi åt i bilen sedan farade vi iväg till Hustegaholm. Där så sydde vi 2 kuddar. (Svårt att förklara!) Vi fyllde kudden med vanligt mat ris (skulle egekligen bli en vette kudde fylld med vette ris!) sedan så för väldigt länge sedan var jag och Anna på Merona. Anna beställde Hello Kitty tyg på internet, men vi hittade en shorta på Merona så vi köpte den istället och Anna avbokade beställningen på Hello Kitty tyget. Efter jag fyllt kudden med ris sydde jag om shortan till en kudde och det blev som ett fodrall. Anna sydde knappar på så att man även kunde stänga och öpnna kudden. Hon sa att man ska lägga kudden i frysen? Men jag förståg inte riktigt, aja. Den blev jättefin! :) Sedan åt vi Lunch på det där stället på Lidingö folk högskola, äter alltid där, haha. Vi möte upp Mike där. Efter Lunchen åkte vi lite bil och snackade. Pallade även ett Äpple, gott. Sen så em gick vi till en butik och tittade, de gör as fina pyssel där. Sedan var det hemfärd som gällde då. Ush min mage har varit uppblåst hela dagen, hatar det! På onsdag ska jag träffa Anna igen. Hon ska hämta upp mig vid 10.00 så går vi stavgångsloppet, sedan käkar vi lunch. Under eftermiddagen var brosan med Mike. Jag och mamma gick skoljoggen 2 gånger idag! 2 kilometer, roligt. :) Känndes skönt att röra på sig lite grann och det hjälper mot uppblåst mage! Vet ej jag ej får tänka på att gå ner nu, aja. Imorrn kanske jag dansar lite också? Vem vet! Em. Visste skriver jag långa inlägg, hihi! :)

Kommentarer
Postat av: Charlotte

:O, Okej..Det låter läskigt det dära med sjukhus grejen..Vad har du för sjukdom?

2011-08-16 @ 17:46:19
Postat av: Flickansomintefinns

Sv till Charlotte: Hogdkins Lymfon

2011-08-20 @ 14:29:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0