Here we come.

hej alla!:)<3<3<3 hoppas ni mår bra!<3<3<3 idag har jag vart hemma o haft as tråkigt:(<3 aja följ gärna min blogg på bloglovin är ni snäla:)<3<3<3 såå venne vad jag ska skriva??:(( hm...:p<3<3 HAHHAHAHA fast nä. o.O Nu måste jag skriva seriöst i detta blogg inlägget.. xD


Aja, hej först och främst! :) Förlåt, för att jag aldrig bloggar längre.. Har liksom inte haft orken eller inspeartionen att skriva något här.. MEN NU ÄR DET ÄNDRNING MED DET! Kanske, får se.. Men okej, nu tänkte jag berätta lite om min dag. Jo, idag gick jag faktist till Pskylogen. Jag har kännt mig så ledsen och deprimerad den senaste tiden. Så det var faktist jag som själv ville gå och prata med en pskylog.. Mamma och jag var på Bup-temat (eller avdelning, fanns barncancerforskning precis brevid..) cirka 11.00. Sedan efter en stund kom pskylogen. Jag har träffat denna pskylogen

tidigare. (Då jag var sjuk. Fast då pratade jag nästan aldrig med henne, utan bara var tyst.. För det känndes jätte jobbigt för mig att prata om sjukdomen medans man var sjuk.. Man var mitt inne i behandlningarna just då. Så man hade helt enkelt andra jobbiga saker att tänka på..) Men när hon kom fram kännde jag knappt igen henne?! Jag minns henne som en jätte lång och ung tjej. Men den uppfattning hade jag visst tagit fel om.. Men det gjorde inte speciellt mycket för min del.. :) När hon väl kom fram stannade mamma i väntrummet och bara hon och jag gick in i ett rum.. Jag åkte Buss till Sjukhuset idag och när jag väl satt på Bussen kännde jag mig G-L-A-D.. Visst, det är jättebra att vara glad och sådär..

Men just när jag ska träffa en Pskylog..? När jag åkte Bussen var känslorna väldigt blandade.. Åh, nej det kommer bli precis samma sak som förut när jag pratat med Pskyloger.. Jag kommer vara jätte tyst och må jättebra. Suck, varför ska jag alltid må dåligt i fel tid?! Tänkte jag för mig själv och försökte tänka hur samtalet med Pskylogen skulle bli.. Men nu spollar vi fram tiden då jag gick in i rummet med Pskylogen.. Ja, där satt vi.. Hon hade sin stol mitt imot mig och hon började genast prata. OCH VET NI VAD SOM HÄNDE DÅ!! Jag pratade!! Jag pratade!! Blev så sjukt Lycklig och Stolt över mig själv! Tänk jag vågade prata tillslut! Det känndes fantasikt! Vi hade ett långt samtal som pågick i cirka en timme (Ungefär 51 minuter för att vara exat..?). Hon frågade mig faktist lite om allt möjligt, varför jag drömde mardrömmar, hur det fungerade i familjen och hur jag tänkte kring sjukdomen.. I början känndes det ganska tungt att prata men när jag väl pratade och utryckte mina känslor.. Så känndes det som en Stor Sten föll ner från min armar! Den känslan är så sjukt Underbar - Jag älskar den!! Det är faktist ganska svårt att beskriva hur det känns. Men hey, jag kan ge det ett försök åtminstode.. Man känner sig fylld av glädje

- Massor med Glädje! Det känns ungefär som att man har massvis med super tung vikt på sig och sedan försvinner denna tunga vikten - Och du är helt fri och den nya vikten känns lättare en ett riskorn! Åh, jag älskar verkligen den känslan.. Efter vi pratat färdigt känndes det Toppen! Pskylogen berättade även att jag fick komma dit igen hur många gånger jag ville.. Visst, blev jag glad för det! Mamma och hon bokade en ny tid. Faktist ska jag gå dit nästa vecka.. Ser fram imot nästa samtal! Åh - Imorgon är det Nyår! Enkligen är detta hemska året 2011 över snart.. Men samtidigt har 2011 vart mitt Bästa och Värsta år i hela mitt liv. Det bästa var väl att jag blev Frisk från cancer. Annas om jag ser tillbaks på detta året (om man inte räknar med att jag blev frisk..) så var detta året bara HEMSKT, HEMSKT, HEMSKT! Men det nya året är enkligen här! Det ännda var bra att jag blev frisk annas var detta det abosult sämsta året jag har varit med om i hela mitt liv.. Men nu är detta året enkligen över - Och ett nytt år, en ny dag, ett nytt liv - Ett nytt kapitel i Livet kommer. Hej då du hemska året 2011. Men Tjenare Braiga (haha, är det ens ett ord..) året 2012! =) Sedan innan jag slutar skriva i detta helt ENORMA blogg inlägget måste jag tilllägga att pskylogen sa om jag tänker på det som har hänt som var förut.. Ja, under min behandlnings tid - Allt det jobbiga jag har vart med om.. Om alla dessa minnen kommer tillbaks att jag ska tänka på något annat. Tex om jag ska mublera mitt rum och lite sånt roligt m.m.. Ett jättebra tips som jag faktist provade idag.. Det funkade Toppen, toppen! Om jag aldrig skulle vågat ta mig till mods och pratat med Pskylogen skulle jag aldrig få det tipset. Pskylogen är visst ganska bra - Och jo, man mår faktist bättre när man pratat med någon.. :)


2012 HERE WE COME!!!!


Kommentarer
Postat av: Linn

Nytt år, nytt bloggår!

Spana in min blogg, jag har redan startat året med två inlägg med ett par nyårsbilder! ;)

2012-01-01 @ 11:47:57
URL: http://jalinn.blogg.se/
Postat av: Aleksandra

Gott nytt år :)

2012-01-01 @ 12:50:39
URL: http://jaghjertadeej.bloggplatsen.se
Postat av: Sara

Hej, Fin blogg du har xD kolla gärna min :)

2012-01-05 @ 21:11:09
URL: http://chickzz.blogg.se/
Postat av: Sara

Hej, Fin blogg du har xD kolla gärna min :)

2012-01-05 @ 21:13:02
URL: http://chickzz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0