Skriva

Hej!

Tror nog jag byter tillbaks blogg till denna. :) Liksom.. Denna bloggen byter väldigt mycket för mig, fråga mig inte varför. Här kan jag utveckla min talang för skrivandet, här kan jag skriva av mig mina känslor. Här kan jag skriva en hur lång text jag vill, utan att få en ännda ångest. Jag minns en dag.

Jag och min kompis lekte. Det var mycket roligt. Vi hade aldrig lekt tidigare, men jag föreslåg att vi skulle leka. Eller ja, leka och leka. Vara med vara med varandra, umgås. Umgänge, helt enkelt. Vi skapade en blogg, bara för skojs skull. Men jag blev fast. Jag blev fast vid den bloggen. Jag började blogga varje dag. Det var roligt. Eller ja, till en viss början. Men jag fick mycket elaka kommentarer. Jag blev till och med nätmobbad under en period. Fast inte speciellt lång tid. Men jag försökte inte bry mig om de kommentarena. Och det lyckades jag med. Men inte för så längesen när jag skrev en text, en tänk värd text. Så ja, självklart ska någon kommentera något dumt. Men jag bryr mig inte, och det kommer jag aldrig göra. Men det är inte de kommentarena som är andelningen till att jag byter blogg. (Ja, jag kommer börja blogga här igen!) Kom till sak. Andelningen till att jag byter blogg har jag redan tagit upp där, i min förra blogg emmyochemma.bloggo.nu Men jag tänker att det är lika bra att ta upp det här också. Jo, ska försöka kort fatta det. Fast det lyckas jag nog inte med, haha. Ialla fall, varje gång jag skriver ett inlägg i den bloggen då skriver jag bara några rader. Några rader? Det är verkligen inte likt mig. Jag - Skriver bara cirka 4 stycken meningar om min dag? Jag, jag? Jag. Hon som skriver en massa långa meningar i varje inlägg, och verkligen brinner för det här med skrivandet. Nej, det går inte ihop, helt enkelt. Men ja, så är det faktist.

Konstigt nog. Jag har ångest när jag skriver i den bloggen. Det är hemskt. Jätte hemskt, för hon som älskar att skriva. Jag har ganska många blogg läsare där. Enligt mig, åtminstonde. Men vem bryr sig om jag har 0 blogg läsare - eller 5,0000 blogg läsare. Jag har inga planer inför detta, att bli en stor bloggerska allstå. Men jovisst, missförstå mig inte nu. Jag blir jätte glad av fina kommentarer och att folk läser min blogg. Men på ett sätt är det ju upp till själva personen. Det är personen själv som tycker min blogg är bra, och tycker den är läsvärd. Varför ska jag kasta bort min talang för skrivandet, på en menings lös blogg. Nej. Jag brinner för det här med skrivandet. Det ligger mig så varmt om hjärtat. Skrivandet är mitt intresse, det är en passion i mitt liv! Jag brinner verligen för det här med skrivandet. Jag älskar att skriva! Och som sagt, jag tänker inte slösa bort min talang på skrivandet på en meningslös blogg. Kort fattat, jag byter till denna bloggen för att här känner jag att jag kan skriva långa texter. Utan att få en ännda ångest. För här vet jag - att folk gillar mina långa texter, att de orkar läsa sig igenom mina sjukt enorma texter. Jag vet det. I denna bloggen kan jag skriva av mig. I denna bloggen kan jag skriva världens längsta texter - Utan att få ångest. I denna texten kan jag uteckla min talang för skrivandet! Det är därför jag byter blogg igen till denna. - Så att jag kan utveckla min passion och talang för skrivandet! :)

Sedan måste jag till lägga. Flickansomintefinns. Em, jag gillar inte mitt blogg namn. Jag Hatar mitt blogg namn. Men jag har byggt upp en relation med denna bloggen. Relation med en blogg? Haha, missförstå mig inte nu.. Men du fattar poängen. Denna bloggen byter så otroligt mycket för mig. Jag kan inte bara byta blogg och släppa taget. Bara sådär. Nej, det känns för tungt. Men jag finns! Jag är levande. Jag har ett liv, en ganska bra liv egenkligen. Nej, mitt liv är bra. Jag har mat vid bordet varje dag, jag har en säng där jag kan sova i, jag har tro med Gud varje dag, jag har hälsa varje dag, så jag är frisk utan en ännda sjukdom, jag har en skola där jag kan gå i och få bra utbildning för framtiden. Och så vidare. Listan kan göras Enorm! (Som detta blogg inlägget då, haha. :P) Men som sagt. Jag finns - Och jag har ett bra Liv! Gud kommer inte att straffa mig för att jag heter "flickansomintefinns" i så kallade 'blogg världen.' Jag finns! Och jag ska leva ett långt och lycklig liv. Där jag har Glädje, Hälsa och Tro! Jag ska bli en gammal tant, riktigt gammal ska jag bli! ;)

Orkade någon läsa denna texten? Äsh, vem bryr sig. Inte jag iallafall, faktist. Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0